Author Topic: ตัวอย่างการสนทนาระหว่าง Pilot vs ATC (ฝึกภาษาอังกฤษ)  (Read 28958 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline SprinterGT

  • ATT02/08
  • เสนาบดีผู้ยิ่งใหญ่
  • ***
  • Posts: 783
  • UniquePerformance Factory
British Airways flight asks for push back clearance from terminal.

Control Tower replies: 'And where is the world's most experienced airline going today without filing a flight plan?'

-----------------------
ATC: 'Alitalia 345 continue taxi to 26L South via Tango - check for workers along taxiway.'

Alitalia 345: 'Roger, Taxi 26 Left a via Tango. Workers checked - all are working'

-----------------------
Nova 851: 'Halifax Terminal, Nova 851 with you out of 13,000 for 10,000, requesting runway 15.'

Halifax
Terminal (female): 'Nova 851 Halifax, the last time I gave a pilot
what he wanted I was on penicillin for three weeks. Expect runway
06.'

-----------------------
Lost student pilot: 'Unknown airport with Cessna 150 circling overhead, identify yourself.'

--------------------------
Tower: Have you got enough fuel or not?

Pilot: Yes.

Tower: Yes what??

Pilot: Yes, SIR!!
---------------------------

ATC: 'Cessna 123, what are your intentions? '

Cessna: 'To get my Commercial Pilots Licence and Instrument Rating.'

ATC: 'I meant in the next five minutes not years.'

--------------------------

O'Hare Approach: USA212, cleared ILS runway 32L approach, maintain 250 knots.

USA212: Roger approach, how long do you need me to maintain that speed?

O'Hare Approach: All the way to the gate if you can.

USA212: Ah, OK, but you better warn ground control.

----------------------
ATC: Pan Am 1, descend to 3,000 ft on QNH, altimeter 1019.

Pan AM 1: Could you give that to me in inches?

ATC: Pan Am 1, descend to 36,000 inches on QNH, altimeter1019

------------------------
Cessna 152: 'Flight Level Three Thousand, Seven Hundred'

Controller: 'Roger, contact Houston Space Center '

--------------------------
Beech Baron: Uh, ATC, verify you want me to taxi in front of the 747.

ATC: Yeah, it's OK. He's not hungry.

-------------------------
Student Pilot: 'I'm lost; I'm over a big lake and heading toward the big E.'

Controller: 'Make several 90 degree turns so I can identify you on radar.'
(short pause)... Controller: 'Okay then. That big lake is the Atlantic Ocean . Suggest you turn to the big W immediately .'

--------------------
Pilot: 'Approach, Acme Flt 202, with you at 12,000' and 40 DME.'

Approach: 'Acme 202, cross 30 DME at and maintain 8000'.'

Pilot: 'Approach, 202's unable that descent rate.'

Approach: 'What's the matter 202? Don't you have speed brakes?'

Pilot: 'Yup. But they're for my mistakes. Not yours.'

-----------------------------
Tower: 'American...and for your information, you were slightly to the left of the centerline on that approach.'

American: 'That's correct; and, my First Officer was slightly to the right'

-----------------------
Controller: 'USA353 contact Cleveland Center 135.60. (pause)

Controller: 'USA353 contact Cleveland Center 135.60!' (pause)

Controller: 'USA353 you're just like my wife you never listen!'

Pilot: 'Center, this is USA553, maybe if you called her by the right name you'd get a better response!'

-----------------------
BB: 'Barnburner 123, Request 8300 feet.'

Bay Approach: 'Barnburner 123, say reason for requested altitude.'

BB: 'Because the last 2 times I've been at 8500, I've nearly been run over by some bozo at 8500 feet going the wrong way!'

Bay Approach: 'That's a good reason. 8300 approved.'

------------------------------------

Foreign Pilot Trainee: 'Tower, please speak slowly, I am a baby in English and lonely in the cockpit'

---- -------------------
Controller: 'CRX600, are you on course to SUL?'

Pilot: 'More or less.'

Controller: 'So proceed a little bit more to SUL.'

----------------------------
Pilot: 'Good morning, Frankfurt ground, KLM 242 request start up and push back, please.'

Tower: 'KLM 242 expect start up in two hours.'

Pilot: 'Please confirm: two hours delay?'

Tower: 'Affirmative.'

Pilot: 'In that case, cancel the good morning!'


คลายเครียด พร้อมกับฝึกภาษาอังกฤษไปในตัวล่ะกันครับ..

Credit : THAI-AB6 Webboard..........  O30

Offline Anonymous

  • ทหารเลว
  • *
  • Posts: 67
555+ มีแต่ กวนๆ

พี่ครับมี อยู่ อันนึง ที่ atc บอก เป็น ft. แต่ pan am ขอ เป็น inch เนี่ย เค้าล้อเลียนเรื่องหน่วยวัดมาตรฐานของอเมริกา

ใช่ไหมครับ ? จะได้หัวเราะแบบไม่มีกังวล (ยังสงสัยอยุ่) 555+  E18 E18 E18


Offline earthwormz

  • ATT02/08
  • เสนาบดีผู้ยิ่งใหญ่
  • ***
  • Posts: 815
ความกดอากาศมีสองหน่วย คือ มิลลิบาร์ กับ นิ้วปรอท

เค้าขอหน่วยความกดอากาศ แต่ดันบอกหน่วยความสูงเป็นนิ้ว ..


Offline coconuthow

  • ATT02/10
  • นักรบ
  • ***
  • Posts: 82
  • Whisper words of wisdom, let it be...
ชอบมากครับ น่าจะมีกด Like แบบใน facebook ได้นะครับเนี่ย แฮ่ะๆ

Offline Anonymous

  • ทหารเลว
  • *
  • Posts: 67
อ่อๆๆ เข้าใจหละ   E30 E30 ขอบคุณ พี่โอ๊ตนะครับ

Offline panyoy

  • เสนาบดีผู้ยิ่งใหญ่
  • ****
  • Posts: 949
  • อากาเส ยนติอิทธิยา

Offline falconone

  • ประชาชน
  • Posts: 15
 E30 E30 E30

ชอบๆๆ ฮาอะคับ
ถ้ามีกิ๊ฟแบบในพันทิพย์นี่ผมแจกหมดเลยนะเนี่ย

Offline DuraSail

  • จิตใจของฉันแข็งแกร่งดั่ง
  • ATT01/08
  • ราชาเทวะ
  • ***
  • Posts: 2,592
เออ น่าทำเนาะ หาเรื่องให้แอดมินอีกและ


Offline mrpassage69

  • นักรบ
  • **
  • Posts: 116
 O07

เจ๋งกำลังอยากได้แนวนี้อยู่พอดีเลย

Offline ounpug

  • นักรบ
  • **
  • Posts: 154

Offline Danupol

  • ประชาชน
  • Posts: 8
www.liveatc.net
ผมใช้เวปนี้ฝึกครับ แทนฟังเพลง

เข้าไปใช้งานยังไงครับ  E22

Offline Smithsuek

  • TG SP 2014
  • ประชาชน
  • ***
  • Posts: 24