Author Topic: NADP (Noise Abatement Departure Procedures)  (Read 10116 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dexa

  • Administrator
  • ขุนศึก 9 ทัพ
  • *******
  • Posts: 305
ได้ความรู้มาหลังจากบินกลับมาจาก ICN เพราะต้อง T/O ด้วย NADP2
บินตามข้างล่างนี้เลยคับ จุดสำคัญคือช่วง Accelerate แล้วเราทำการเก็บ Flap ทีละขั้น
เมื่อเก็บ Flap ที่ Zero แล้ว เครื่องจะเร่ง speed ไปที่ 250kt ก่อนที่จะถึง Alt 3000ft
ดังนั้นเราอาจจะทำใน MCDU(FMS) set Climb ไว้ที่ Green dot ก่อนทำการวิ่งขึ้น
หรือ เราอาจจะเลือก Speed เอง เป็น Speed slect on FCU(MCP) เป็น Green Dot speed

Noise abatement take-off climb (NADP 2)   

The noise abatement procedure is not to be initiated at less than 240 m (800 ft) above aerodrome level.   

The initial climbing speed to the noise abatement initiation point is V2 plus 20 to 40 km/h (10 to 20 kt).   

On reaching an altitude equivalent to at least 240 m (800 ft) above aerodrome level, decrease aircraft body angle/angle of pitch whilst maintaining a positive rate of climb, accelerate towards VZF and either:   

        a)   reduce power with the initiation of the first flaps/slats retraction; or   

        b)   reduce power after flaps/slats retraction.   

Maintain a positive rate of climb and accelerate to and maintain a climb speed of VZF + 20 to 40 km/h (10 to 20 kt) to 900 m (3 000 ft) above aerodrome level. On reaching 900 m (3 000 ft) above aerodrome level, transition to normal en-route climb speed.   


Offline omskygangster

  • ATT01/08
  • เสนาบดีผู้ยิ่งใหญ่
  • ***
  • Posts: 892

Offline DuraSail

  • จิตใจของฉันแข็งแกร่งดั่ง
  • Moderator
  • ราชาเทวะ
  • ***
  • Posts: 2,592
NADP นี่มันมีกี่แบบหว่า ลืม O35

Offline omskygangster

  • ATT01/08
  • เสนาบดีผู้ยิ่งใหญ่
  • ***
  • Posts: 892
NADP นี่มันมีกี่แบบหว่า ลืม O35
2 แบบป่าว  E06

Offline Hakunamatata

  • ATT01/08
  • เสนาบดีผู้ยิ่งใหญ่
  • ***
  • Posts: 758
น่าจะ 2 นะ เมื่อก่อนเป็น A กับ B